Thursday, February 24, 2011

Penjagaan tudung awning..

Salam semua..puas pikir mcmner nak simpan tudung berawning ni...silap cara penjagaanye boleh kemek atau patah awningnye..biase nye klu tudung -tudung ni saye akan basuh nye dengan hanya merendamkan didalam bekas berair sabun selama 10-15 minit dah mencukupi kemudian bilas and gantung gune hanger baby tu..lepas dah kering tu saya akan susun dlm 5 helai tudung dan kemudian gulungkan kesmuanye..dah pastikan awning tidak terkelepit..syangla beli tuddung mahal-mahal..last last bley pakai 2-3 kali je sebab awning nye dah tak cun...so simpan la byak mane pun dengan cara gulung/lipatan tersebut didalam laci/almari yang melepas size lipatanye..klu masukkan jugak dlm laci kecil alamatnye rosak ler..
Tapi sekarang saye ubah cara penyimpanan saye ni menggunakan Hanger 28 whole tu...lagi mudah..practical dan jimatkan space...closet pun nampak cantikk je..ade org kata takot ber habuk...then Hnager ni pun boleh gantung dlm almari i/o gantung kat dinding.. so dengan adernye hanger 28 whole ni saye dpt la menambah koleksi tudung express saye ni...



Monday, January 24, 2011

blog yang bersawang

adoyyyyaiiii...blog ku ....berbulan2 gak tak update blog ni...dah bersawang agaknye...sory ler rakan2 blog yer...masa tak mengizinkan...busy busy busy..kat umah lak sibuk melayan anak2...g pun xsempat nak pegang pc..berebut jek ngn si Azfar ni..dia ni pantang ...tgk laptop ayah dia ni free..habis semua vcd kegemaranye di mainkan...si "upin Ipin" ..."gajah biru"  ...lepas tu.."ABC"...ulang la dia byk2 kali pun x gheti nak jemu...so kesimpulannye ayah dan ibu tak berkuasa lagi keatas laptop tu...klu nak pun..time they all semua dah tdo..baru la si terkial2 ibu dia ni nak surf internet ..itu pun dah tgh2 malam ni mata ni asik nak terpejam jek...alamatnye laptop la yang tgk cek... hihihi...ni pun curi2 masa terluang kat opis bukak blog ni...rindu nak menulis kat blog ni...hehe..ok atleast...sawang sawang ni bersih la sikit....kuikuikui   walaupun catatan ni tak berjela jela...tp hati cek ni puas gak la...

Friday, July 23, 2010

si bulat yang semakin ligat

Hari ni x tahu nak update ape...belek belek hset nampakla gambar si bujang bulat my dear Amsyar..nampaknye Amsyar semakin membesar dan semakin ligat, aktif. Anak kami yng ini sangat aktif mungkin hasil dr nama nye yang bermaksud "cergas"..hari hari kami dok panggil Amsyar Amsyar Amsyar..sehingga la seswai dengan keaktifanye. Pantang letak bwh sekijap je dah nak panjat panjat, pantang nampak barang2 kecik dimasukkan kedalam mulut...Nasib baik letak dlm walker.tapi biasenye dia ni tak suka sgt nak dok dlm walker ni lama lama. kejap je dah melalak  minta di dukung.Kesian..alahai ibu tgh sibuk ni terpaksa tinggalkan keje sekejap melayani karenahnya.

:: gambar yang ni Amsyar yang cube
nak masukkan sesuatu kedalam
mulutnye cube disergah oleh ayah sementara
ibu pun mensnapkan gambarnye ::

:: gamba yang ni memang ibu saje buat
kan mata Amsyar jd mcm ni ,
suke tgk mata yg sepet tu ::





Related Posts with Thumbnails