Thursday, November 22, 2012

Salam hari Keputraan Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor)

Assalam....

Hari ni sempena Public Holiday  for Johor ( Selamat Hari Keputraan buat Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor) ..
 Daulat Tuanku....


Hari ni sye datang kembali untuk mengemaskini blog ni yang dah bersarang kembali...hehe..kesempatan ini juga saya memohon jasa baik kalian semua untuk sama sama kiter berdoa agar negara kita Malaysia sentiasa didalam keadaan aman dan damai..dan sama sama lah kite memanjatkan doa agar umat islam di Palestin sentiasa diatas lindungan Allah. SWT.....kesian kat anak anak Palestin yang tidak berdosa...mati diatas kekejaman puak puak Yahudi laknatullah..Alfatihah juga buat mereka yang dikira mati syahid.moga roh roh mereka ditempatkan dikalangan org org yg beriman.

 alt

   Anda bayangkan kan jika negara kite mengalami nasib yang sama-MasyaAllah..betapa kucar kacir nye hidup kite..Justeru...sye amat berseru agar semua umat Islam dan semua rakyat di Malaysia agar hidup bersatu padu...sekarang ni pun kite dengar diberita...dengan ketidak satuan rakyat diMalaysia atas daasar politik.semoga Allah beri petunjuk dan hidayah  pada mereka mereka yang cuba nak memecah belahkan rakyat dan umat Islam diMalaysia. WallahuaAllam

Wednesday, July 6, 2011

::Tingkatkan bekalan susu anda::

Jangan susah hati apabila mengalami cabaran penyusuan badan. Cara lain untuk meningkatkan penghasilan susu adalah:

  • Makan, minum dan rehat secukupnye-Minum air , makan dan mengambil rehat yang secukupnye akan membantu memastikan bekalan susu yabg mencukupi.
  • Kekeliruan Puting-Elakkan penggunaan puting botol atau puting tiruan antaea waktu penyusuan badan, ini boleh mengelirukan bayi anda hingga tidak boleh menyusu dengan betul atau puas. sebaliknye guna cawan sudu atau picagari
(petikan diambil dr-Positive Parenting vol 2 2011)

Friday, July 1, 2011

Birthday Amsyar ke-1thn

Salam semua...



lame actually nak upload gambar besday Amsyar yang ke -1.sampai la ni..dah nak dekat 2thun dahh baru sempat upload...tp nak citer sikit kat you all kisah disebalik besday Amsyar..anak no -2 kami..actually besday dia jatuh pada 15/11..so hari sabtu bulan NOv thn 2010 tu kitorang dah plan nak buat besday Amsyar hari Ahad kat umah sendiri la..sambut kecik kecik 4 beranak jer..so ahad tu kitorang pun balik la ke kediaman kedua kami...sibuk la ni,,,beli itu beli ini nak sambut besday malam tu...so..happy happy semua potong kek..makan semua juadah yg ader..snap picture itu ini,,,kedua dua hero kami pun bersuka ria la...so memandangkan esoknye hari isnin hari bekerja, lepas celebrate besday Amsyar..kami pulang la ke rumah Mak mcm biease ..tuppaw semua makan , kek segala nak bagi adik badik emak ayah kat umah..tp actually diorang tak tau pun kitorang sambut anak banak je...so sampai umah adik pompuan saye tegur .." kek sape ni besday sape?..cewah dgn bangga nye aku habaq kat dia we all sambut besday Amsyar ke 1st anak banak kt scientex..." so dia pun kata.."eh hari ni kan hari ahad 14hb Nov..,bukan ker besday Amsyar 15hbNove jatuh pd hari Isnin..."""""huhu...sye pun dengan rase malu n bengang gile..cek balik kalendar..SubhanALLAH silap hari rupenye...hahaha..ape lagi,,,we all kene gelak la ngn meka meka sume.....hehe tapi takpe la awal sehari jerk...Sorry ye Amsyar ibu silap hari celebrate besday kamu....hik hik.



anywhere..HAPPY BIRTHDAY TO MY BELOVED SON AMSYAR HARITH MOHD NUHAIRI YANG KE 1 THN..SEMOGA MENJADI ANAK YANG SOLEH INSYAALLAH

Related Posts with Thumbnails