Friday, September 11, 2009

Diari MamaLove 10 Sept 2009

.............Lagi 11 hari nak raye...yey..hati ku sunnguh girang bile teringat saat berhari raya.Lagu raya dah mule nerkemundang do corong2 radio...Harith  belum bangun lagi..ni ..aku start enjin kerete..dan terus pecut ke rumah baby sitter.Sampai umah Kak Esah,,,nampak Kak Esah berborak2 ngn 3 org jirannye..ntah ape lah yg dibualkan pagi2 ni..terus dia dokong Harith n bwk Harith masuk umah dia sementara tu aku pesan kat dia yang aku dah bekalkan baju lengan panjang utk dia pkai kan Harith ptg tu sebab aku nak bwk Harith kuar ptg tu...aku pun mulekan perjalanan ke tempat kerja...ohw cekk balik scan card aku dah bwk ke belumm..nasib baik ader kat dashboard je..klu takder..mcm ner lanak masuk parking ekkk..lecehla gune scan card ni..tpi ader gak kebaikannyer....

.............Highyway lancar pagi tu .aku sampai kat tempat keje lebih kurang 7.30 am..sampai jer kat pintu letrik car park..aku tgk takder lagi org yg nak masuk garaj saing2 aku..aku pun membelokkan kereta dah mula scan kan scan card aku tuh...mak aih mcm tak function jek..2-3 kali aku try..tp npe tak boleh ni..Jangan la ader org kat belakang kete aku ni...sekali pandang belakang..dah 2 kete Q n tunggu kat belakang aku nak masuk parking....alamak scan aku ker buat hal....aku cube utk kali ke -4...isk takleh jugak la..then aku toleh belakang..suh kete belakang tu undur sbb aku pun nak undur utk bg dia laluan masuk dulu...then turn kete kedua...pastu turn kete aku balik la..aku cube lagi..still tak boleh..kebetulan Raymond baru nak kuar dr garaj..so aku mintak la bantuan dia...nasib ader  opismate aku tuh...klu tak kene lagi report kat guard house...leceh laa.

............Kul 8.oo pg lag aku dah start buat keje..hari ni sume docs dah cukup 4 hari..by hook by crook mesi kene hantar ke A/c..kang klu lewat kene tolak KPI lakk.....lepas siap sume keje..aku layan FB...tetibe je muncul email dr HOD..bg tau cuti yg aku apply reject...aku lak tak perasan...dia dah bg email reject kitorang punye application and dia arrange balik..aku pun dgn tak sabo2 tgk n bukak file excel yg dia bg tgk aku punye leave arrangement..pergh hati sakit woooo...cuti raye aku tak approve...sedangkan aku apply dr 19 hb-25hb..seminggu la kononnye...dah dia kata aku leh amik cuti start dr 18hb n naik semula keje on 22hb,,,pergghh tak puas hati..mane taknye ..bagi aku cuti awal2 nak wat aper...takder maknenye...aku pun reply email dia mintak dia extend cuti aku...sampai 23hb...bebudak lain pun kene gak reject and readjust cuti diorang..tp yang malang skali kak sha la...dia apply seminnggu gak mcm aku..pun tak lpas..dia tu kesianye..sebab takder org nak jg  anak2,,perghh tak appprove gakkk ape nak buat...kene lah terima gak yer.takpelah yg penting aku dah extend cuti sampai 23hb..so maknernye 18hb tu aku leh balik kg selepas haubby solat jumaat.and then balik sini semula on raye kedua malam..atleast have anothe 2 days lepak n beraya kat umah mak aku...Evertyhing settle la kirenye.
..........Tengahari waktu lunchour aku sempat la tido abou 1/2 hours..segar sikit lepas lunch sebab dah dpt tdo...pastu buat kerja mcm biase sambil2 tu aku surf internet utk cari bahan n maklumat barang-barang yg perlu disediakan b4 aku bersalin.now ni usia kandungan aku dah masuk 29 minggu...wow got another 10 week more,,takotnye....barang2 belum beli lagi..ni..so petang tu after balik keje..aku rushing amik hubby and then terus amik Harith menuju ke Jusco Permas Jaya..
.........Wah suprise..higway jammed la..husben aku kata jomla kiter lalu jln masai lame..so we all u turn back n lalu jalan lame la..alhamdullilah sunnguh pun kenderaan bergerak perlahan kat sepanjang jalan tu tpi still ok lagi compared to highway.Sampai Jusco kul 6.30...Pizza hut lengang..kfc pun still lengang...aku nak makan pizza ..tp kesian lah anak aku bukannye suke sgt pizza hut...so we all decide makan kat KFC...layanzzzzz

.........After that...bermulalah pencarian mencari barang- barang bayi utk bakal anak aku yg no-2 ni...satu persatu2 station aku singgah.husbend tukang jaga Harith..penat tak penat la dia...kesian...sabar ye bang...
peh penat gak shopping ekk..siap sumer lebih kurang 11.30 mlm..huuhu....

0 comments:

Related Posts with Thumbnails